مشاوره تلفنی تحصیلی

9099075243
مشاوره تلفنی تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است تا بتواند کمک بزرگ و موثری را ارائه نماید -مشاوره تحصیلی کنکور-مشاوره کنکور مالیم ثبت نام دانشگاه ازاد بدون کنکور-نرم افزار انتخاب رشته-تخمین قبولی شهر و استان-انتخاب رشته تلفنی-مشاوره انتخاب رشته-امریه سربازی-بورسیه-دانشگاه جامع علمی و کاربردی
9099075243

کلمات کلیدی

مشاوره روانشناسی تلفنی شبانه روزی

مشاوره خانواده در خمینی شهر

نمایندگی تعمیرات یو پی اس در تهران

اخرین رتبه قبولی پزشکی دانشگاه ازاد

مشاور حقوقی وکیل خانواده

قیمت چمن مصنوعی دست دوم

یو پی اس ایرانی

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی

وکیل حقوقی

ثبت نام دانشگاه آزاد ورامین بدون کنکور

مشاوره خانواده به صورت آنلاین

مشاوره کسب و کار با کمترین سرمایه

مشاوره پروژه کسر خدمت

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت سراسری

مشاوره مشکلات زناشویی

مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری

پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور دانشگاه ازاد

ثبت نام پزشکی بدون کنکور 97

رشته های بدون کنکور پزشکی

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 96

پیگیری ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

محرومیت کنکور ۹۷

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران

ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

مشاوره برای افراد پشت کنکور

96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه صدا و سیما

مشاوره خانواده در لاهیجان

شرایط ثبت نام رشته قالی بافی بدون کنکور

ثبت نام رشته قالی بافی بدون کنکور

اعتماد به نفس

مالیم گروه | جمعه, ۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۰۳ ب.ظ

اعتماد به نفس

ساختن عزت نفس ما چیزی است که بیشتر ما باید در تمام عمر خود کار کنیم. بسیاری از ما هرگز در مرحله ای از زندگی قرار نخواهیم گرفت که در آن ما احساس امنیت 100 درصد نسبت به خودمان داشته باشیم.

 

برخی از رویدادهای روزمره می توانند بر عزت نفس ما تاثیر بگذارند، درست مانند رویدادهای دیگر، ما می توانیم در مورد خودمان احساس خوبی داشته باشیم.

 

اول مشاور

 

دقیقا عزت نفس چیست؟

به سادگی، این است که چگونه شما را در مقایسه با دیگران خود فکر می کنم. داشتن عزت نفس کم، بدین معنی است که شما احساس می کنید که دیگران یا انتظارات آنها را اندازه گیری نمی کنید.

 

عزت نفس به معنای متقاعد کردن نیست. افرادی که با اعتماد به نفس خوب هستند مجبور نیستند در مورد چگونگی برخورد با آنها صحبت کنند چون آنها قبلا با خودشان احساس خوبی دارند.

 

عزت نفس پایین می تواند از چیزهایی که در دوران کودکی اتفاق افتاده است، مانند احساس ناراحتی یا تجربه یک رابطه خشونت آمیز باشد. این می تواند پس از یک حادثه تهاجمی، یا تصادف رخ دهد. همچنین می تواند نشانه ای از افسردگی باشد ، در صورتی که بر توانایی شما در عملکرد روزانه تاثیر می گذارد.

 

اما گاهی اوقات مردم به دلایل آشکار ناامن در مورد خودشان احساس می کنند. آنها ممکن است به طور طبیعی خجالتی باشند یا خود را در شرایط اجتماعی مطمئن نیستند.

 

نشانه هایی از عزت نفس پایین عبارتند از:

احساس می کنید که پیش از آنکه حتی چیزی را شروع کنید، موفق خواهید شد

احساس می کنید مثل همیشه عجیب است

احساس مثل همه به دنبال شما و قضاوت شما

احساس می کنید که چیزی جالب برای گفتن ندارید

احساس می کنید که نمی توانید تعریف را قبول کنید

احساس می کنید که هیچ استعدادی ندارید

احساس می کنم خیلی چیزها را امتحان می کنم

زمانی که کسی بر روی شما می نشیند، برای خودتان ایستاده نیست

رفتار تهاجمی، مانند قلدری، همچنین می تواند نشانه ای از اعتماد به نفس پایین باشد. اگر کسی بر روی افراد دیگر قرار بگیرد، احتمالا این کار را انجام می دهند تا احساس خوبی داشته باشند. به ارمغان آوردن افراد دیگر به آنها احساس غلطی از اعتماد به نفس می دهد.

 

برای مدتی، آنها احساس می کنند که بهتر از شخصی هستند که آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دهند. این احساسات بسیار محو می شوند، به این معنی که این قاتل اغلب این الگوی رفتاری را تکرار می کند. قلدری را برای بیشتر مشاهده کنید.

 

عزت نفس و روابط

عزت نفس پایین می تواند رفتار شما با دیگران را تحت تأثیر قرار دهد. به عنوان مثال، ممکن است شما خود را غیرقابل انکار (بدون گفتن آنچه که فکر می کنید، احساس می کنید یا می خواهید) و یا کارهایی که نمی خواهید انجام دهید، پیدا کنید.

 

یا ممکن است خودتان تلاش کنید که دیگران را دوست داشته باشید - با آنها موافقت کنید و پیشنهادات خود را برای به دست آوردن دوستی آنها انجام دهید.

 

عزت نفس پایین نیز می تواند باعث شود که ما از دوستان ما اطمینان پیدا کنیم، زیرا عمیق تر، ما مطمئن نیستیم که ما را دوست داشته باشند. گاهی اوقات ما به دیگران اجازه می دهیم که ما را در اطراف ما بکشند، زیرا معتقدیم نیازهای ما مهم نیست.

 

بدرفتاری با افراد دیگر میتواند اعتقاد داشته باشد که ما به اندازه کافی خوب نیستیم و حتی میتوانیم عزت نفس خود را پایین بیاوریم.

 

ایجاد اعتماد به نفس

هنگامی که همه چیز به اشتباه برسد آسان است که به یک الگوی تفکر منفی بپیوندد یا خودتان را برای چیزهایی که گناه شما نیست، سرزنش کنید. مهم است که همه چیز را در نظر بگیریم.

 

فقط به این دلیل که تست را شکست دادید، به این معنی نیست که شما در تمام امتحانات خود به شدت کار می کنید. فقط به این دلیل که کسی که در کلاس می گوید چیزی در پشت پشت است، به این معنا نیست که همه چیز درباره شما صحبت می کند.

 

نکاتی برای احساس خوب بودن در مورد خودتان:

چیزی را که دوست دارید پیدا کنید - حتی اگر آن چیزی کم است، همیشه می توانید چیزی در مورد خودتان پیدا کنید تا بتوانید تمرکز کنید. شاید شما برای مهارت های سازمانی خود شناخته شده یا شاید حس شوخ طبعی داشته باشید. چیز خوبی را شناسایی کنید، سپس روی آن بنویسید. گفتار مثبت می تواند به شما در ایجاد اعتماد به نفس کمک کند.

با اطمینان عمل کنید - گاهی اوقات با اطمینان بیشتری رفتار میکنید، اعتماد به نفس بیشتری را احساس میکنید. اگر احساس کنید که قدم زدن به سالن سخنرانی با سرتان پایین است و چشمانتان روی زمین، رفتار خود را تغییر دهید. صاف کردن مستقیم، تماس با چشم. در داخل شما ممکن است با خودآگاهی ناله کنید، اما اگر شروع به اعتماد به نفس کنید، ممکن است خودتان آن را باور کنید.

رول با مشت - زمانی که همه چیز به اشتباه، از آن به عنوان یک فرصت برای خود را برای ناراحتی های خود را نگرانی استفاده کنید. در عوض، بررسی آنچه اتفاق افتاده است، تصمیم بگیرید که در آن اشتباه کرده اید و از تجربه به عنوان یک یادگیری یاد می گیرید. چیزهای بیشتر که اشتباه می کنند، درسهای بیشتری که یاد می گیرید.

خوب باشید - گاهی اوقات وقتی افراد عزت نفس کم دارند، می توانند آن را با سقوط بیش از حد انتقادی یا سارکوزی در مورد دیگران سعی و تلاش کنند. این امر می تواند منجر به رفتار قلدرانه شود. این به نظر می رسد یک کلیشه، اما خوشحالی به دیگران، بدان معنی است که شما به خوبی خواهید بود. برخورد خوب با دیگران می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند.

اظهار تاسف - افراد دارای اعتماد به نفس پایین اعتقاد دارند که در یک مقابله با یکی از دو راه واکنش نشان می دهند. به راحتی احساس می کنید که شما مورد حمله قرار می گیرید، بنابراین می تواند برای شما سخت باشد. برخی افراد به سادگی تسلیم می شوند؛ دیگران با تجاوز واکنش نشان می دهند تا ناامنی خود را پنهان کنند. عصبانی نشوید اما برای خودتان، آرام و منطقی، چسبیده باشید.

مقایسه نکنید همیشه افرادی هستند که به نظر می رسند که زندگی کامل دارند. اما شما هرگز نمی دانید که زندگی واقعا چه کسی برای دیگران است و هر کس چالش های خود را دارد. تمرکز بر نقاط قوت خود و نه در رقابت با دیگران برای ایجاد اعتماد به نفس خود.

یک لیست ایجاد کنید - پنج چیز را که دوست دارید در مورد خود بنویسید و آنها را در مکان بسیار قابل ملاحظه نگه دارید. اگر احساس می کنید که کمک می کند، سه چیز عملی در مورد خودتان بنویسید که می خواهید تغییر دهید یا بهبود دهید.

پذیرش خودت

کلمه "باید" می تواند برای حس اعتماد به نفس ما خطرناک باشد. این یک کلمه است که برای بیان عقاید در مورد چگونگی یا باید یا باید انجام شود یا نباید انجام شود.

 

فکر کردن بیش از حد به کلمه "باید"، به ویژه از لحاظ دستاوردها، ظاهر و روابط، می تواند ما را ناراحت کند. در عوض، سعی کنید با توجه به پذیرش و دوست داشتن خودتان به همان اندازه که هستید، و نه به همان اندازه که باید باشید.

 

کلید عزت نفس خوب، پذیرش خود است. این به این معنی نیست که منتظر بمانید تا قبل از اینکه بتوانید خود را قبول کنید، کامل هستید. هنگامی که شما خود را پذیرش می کنید، خودتان را به طور کامل می پذیرید، بدون انتقاد و یا قضاوت در مورد خودتان.

 

این بدان معنا نیست که شما نمیتوانید خودتان را بهبود ببخشید یا به سمت یک هدف خاص کار کنید. مهم است که اهداف را برای چیزهایی که میخواهیم به دست بیاوریم تعیین کنیم یا چیزهایی را که خوشحال نیستیم تغییر دهیم.

 

اجتناب از تنظیم شرایط مقاومت در برابر وسوسه به خودتان بگوید که اگر شما فقط وزن خود را از دست بدهید یا آن امتحان را بپذیرید، بهتر است. داشتن عزت نفس خوب به معنای دوست داشتن خودتان است یا نه.

 

به چالش کشیدن صحبت های انتقادی

هنگامی که دوستان با مشکل مواجه می شوند، اغلب با اشاره به یک دیدگاه دیگر در مورد وضعیت، به آنها کمک می کنیم. بنابراین وقتی احساس گناه می کنند زیرا امتحان را امتحان نکردند، می توانیم اشاره کنیم که این چیزی نیست که آنها واقعا در این موضوع بد هستند، بلکه به سختی برای آن درس نمی آموزند.

 

راز این است که این کار را برای خود انجام دهید. حفظ عزت نفس سالم، مستلزم آن است که از صحبت کردن خود آگاهی داشته باشید. افکار خودکفایی ناخوشایند را شناسایی کرده و چالش های خود را برطرف کنید.

 

سطوح اعتماد به نفس شما می تواند کار کند. عزت نفس چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، اما این چیزی است که شما می توانید در طول زمان کار کنید.

iranocc
  • مالیم گروه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.